UX w służbie SEO – zobacz co mają wspólnego.

Jak wszyscy wiedzą pozycjonowanie stron internetowych, to niełatwe zadanie. Składa się na to mnóstwo różnych czynników. Oczywiście wyróżniamy standardowe techniki, które wykonujemy praktycznie za każdym razem. Mowa np. o linkowaniu, frazach kluczowych, artykułach sponsorowanych, marketingu szeptanym itp. Jednak jak się okazuje, zmieniający się algorytm Google oraz trendy budowania stron, mają wpływ na pozycjonowanie. Właśnie dlatego od niedawna mówi się o bardzo dużym wpływie UXna SEO. Przekonajmy się jednak, o co dokładnie chodzi.

Czym jest UX?

Powinniśmy zacząć tak naprawdę od krótkiego wyjaśnia czym jest tajemniczy termin UI. Jest to skrót od angielskiego UserExperience. W praktyce chodzi o doświadczenie użytkownika płynące z użytkowania i nasze strony internetowej. Zaliczamy kilka podstawowych elementów do dobrego UI. Mianowicie jest to przejrzysty wygląd, łatwa obsługa elementów strony, zaprojektowanie strony w naturalny sposób, odpowiedni do reakcji użytkowników.

Wpływ UX na SEO.

Skoro wiemy już mniej więcej czym jest tak naprawdę UX. Przyszedł czas na wyjaśnienie kluczowej kwestii, czyli wpływu UXna SEO. Niektórzy mogą pomyśleć, że są to tak naprawdę dwie odrębne rzeczy. Jednak nawet Google poinformowało, że strony, które są lepiej dostosowane do użytkowników, lepiej się pozycjonują. Algorytm zwraca uwagę na doświadczenia użytkowników. Oczywiście nie może jednoznacznie stwierdzić czy strona jest przyjazna i komunikatywna. Jednak zwraca uwagę na inne elementy. Chodzi przede wszystkim o prędkość wczytywania strony, atrakcyjność oraz unikalność treści, ilość dobrych linków zewnętrznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*