Przewodnik po Google Search Console dla początkujących.

Jeżeli posiadamy własną stronę internetową, blog lub tworzymy je na zlecenia klientów, to z pewnością powinniśmy mieć styczność z narzędziem Google SearchConsole. Jest to narzędzie od Google, dostępne już od 2015 roku, pod tą nazwą. Powstała z przeznaczeniem do użytku dla webmasterów, jednak nie ogranicza się tylko do tego grona osób. Zapewne jednak nie wszystkie osoby, które czytają teraz ten artykuł, słyszały o narzędziu SearchConsole. W tym artykule wyjaśnimy jak zacząć używać tego przydatnego narzędzia oraz jakie ma zastosowania.

Jak zacząć używać Google Search Console?

Jeżeli chcemy zacząć swoją przygodę z narzędziem SearchConsole, to nie ma w tym nic skomplikowanego. Na samym początku musimy wejść na stronę narzędzia. Pierwszym krokiem, będzie podanie adresu witryny, którą chcemy zarejestrować. Jeżeli wszystko będzie poprawne, to przejdziemy automatycznie do procesu weryfikacji. Trzeba przecież udowodnić, że strona jest nasza. W tym celu możemy zrobić to na kilka różnych sposobów. Do wyboru jest np. dodanie metatagu, wgranie pliku htmlna serwerze lub weryfikacji poprzez dodanie DNS dla domeny. Wszystko zależy od tego, co możemy wykonać.

Narzędzia, do których mamy dostęp.

Najważniejsza kwestia została do wyjaśnienia na koniec. Przejdźmy więc już do tematu, narzędzi, z jakich będziemy mogli korzystać. Google Searchoferuje ich bardzo wiele. Wymieńmy więc tylko te najważniejsze. Po pierwsze statystyki. Możemy śledzić ruch na stronie, sprawdzić, z jakich urządzeń korzystają odwiedzający ją użytkownicy. Poza tym z poziomu strony możemy dodać mapę witryny lub sprawdzić błędy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*