Jak Powinien Wyglądać Efektywny Baner Internetowy?

Banery reklamowe w internecie stały się świetną reklamą, cenioną przez wiele branż. Taki marketing internetowy to niewątpliwie jeden z najlepszych sposobów, by dotrzeć do wielu, różnorodnych klientów (niezależnie od wieku, płci, statusu majątkowego czy miejsca zamieszkania). Jak powinien wyglądać efektywny baner internetowy? Co powinno się na nim znaleźć? Oto nasze wskazówki. Zapraszam poniżej.

1. Czytelny baner

Aktualnie można zauważyć, że strony są przepełnione banerami reklamowymi. Jednak odpowiedzmy sobie na pytanie, na jakie my sami najczęściej zwracamy uwagę. Na pewno na te najbardziej czytelne, które potrafią zainteresować internautę w krótkim czasie. Taki baner bezapelacyjnie musi być czytelny a jego treść – konkretna. Czytelnik, po spojrzeniu na niego powinien otrzymać informację, czego dotyczy reklama, a jego zainteresowanie nim powinno wzbudzić chęć kliknięcia na niego, by otrzymać więcej danych.

2. Minimum treści, maksimum konkretów

Banery reklamowe powinny charakteryzować się konkretną informacją, która daną osobę zaciekawi. Zbyt duża ilość treści najczęściej zniechęca potencjalnych klientów, którzy nie doczytują tego do końca. Warto postawić na kilka dobrych haseł, które zareklamują stronę internetową, sklep lub blog.

3. Ciekawa forma, ciekawe kolory

Grafika reklamowa jest niezwykle ważna. Bijące po oczach reklamy szybciej dotrą do potencjalnych klientów niż bezbarwne grafiki. Jeżeli reklamujemy sklep dziecięcy, butik czy salon fryzjerki warto postawić na grafikę, która na pierwszy rzut oka wskaże czego dotyczy reklama. Nic nie znaczące obrazki typu kwiatki, gwiazdki, chmurki itp., które nie mają nic wspólnego z działalnością reklamowaną, nie są zbyt dobrym i trafionym pomysłem.

4. Jasny komunikat

Trafioną formą reklamy jest hasło, które zachęca internautów do konkretnej czynności. Np. „kliknij tu”, „sprawdź nas”, „odwiedź naszą stronę”, „zajrzyj na sklep”. Takie zwroty jasno komunikują, że reklama to tylko zapowiedź. W pewien sposób zachęcają internautę do większego zainteresowania i zajrzenia na konkretną stroną.

5. Warto postawić na pozytywne emocje

Marketing internetowy nie zawsze jest fair. Wiele haseł brzmi negatywnie w stosunku do innych reklam. To błąd. Warto postawić na banery reklamowe, które uruchomią w osobach na nie patrzących pozytywne emocje. Warto pozytywnie odnosić się do emocji czytelnika, które nie zawsze towarzyszą konkretnym zadaniom. Np. gdy promujemy strony pomagające odchudzanie warto dodać: „Z nami schudniesz”, „Nie poddawaj się”, „Tędy droga”.

Jak widać, stworzenie efektywnego baneru nie jest trudno. Warto zastosować się do kilku rad, by zrobić naprawdę dobrą reklamę, która zachęci internautów, by zapoznali się z jej treścią.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*