Czym jest e-mail marketing – Poradnik dla początkujących.

Marketing to dziedzina, która prężnie rozwija się w Internecie już od wielu lat. Obecnie jest on o wiele ważniejszy niż kiedykolwiek. Dawniej wystarczyło kilka linków i wpisów, a strona była widoczna w sieci. Teraz wszystko się zmieniło. Algorytmy nieustannie się zmieniają, a wyszukiwarka promuje tylko najlepsze witryny. Jednak usługi oraz produkty wciąż można reklamować na wiele różnych metod. Popularne są ostatnio social media, które gwarantują ogromne zasięgi. Wiele osób jednak zapomina, co ma największezasięgi. Chodzi o e-mail marketing.

Dlaczego e-mail?

Niektórzy mogą pomyśleć, że e-mail to przestarzała metoda. Dlaczego niby mielibyśmy decydować się na rozsyłanie maili z ofertami, zamiast publikowania postów na Facebooku lub Instagramie. Powód jest prosty. Na korzyści e-maili przemawia ilość osób z niego korzystających. Skrzynki mailowe ma ponad 5 miliardów osób. Dla porównania z Facebooka korzysta około 2 miliardy osób. Oznacza to, że o wiele więcej osób będzie mogło odbierać maila z ofertą twojej firmy, niż zobaczyć promowanego posta. Poza tym maili są o wiele lepiej widoczne dla użytkowników.

Zalety e-maili.

Tak jak już wspomnieliśmy, maile są o wiele lepiej widoczne. Gdy dostajemy wiadomości na skrzynkę, to wszystkie są dla nas widoczne. Poza tym wiele osób dostaje powiadomienia na telefonie i może od razu sprawdzi twoją ofertę. W przypadku social media przewijamy dziesiątki postów w ciągu kilku sekund i nie skupiamy się na reklamach aż tak bardzo. Maile, które dobrze zaprojektujemy, przynoszą zyski. Szacuje się,że1 zł wydana na e-mail marketing zwraca się 37 krotnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*